En somrig app-nyhet!

Boappa har fått en ny design som gör appen lättare att använda för dig och dina grannar.

  • OK/Checkmark
    All information finns sparad
  • OK/Checkmark
    Logga in på nytt första gången
  • OK/Checkmark
    Använd appen precis som vanligt
En somrig app-nyhet!
SBAB illustration

Samma innehåll men ny design.

Många av uppdateringarna bygger på feedback från er användare. Läs mer om varje ny ikon via länken nedan.

  • OK/Checkmark
    Enklare överblick i flödet
  • OK/Checkmark
    Snabbare åtkomst till föreningens information
  • OK/Checkmark
    Förbättrad användarupplevelse
Samma innehåll men ny design.

Frågor & Svar

Varför ser Boappa olika ut i mobilen/surfplattan och på datorn?

Expandera

Förändringsarbetet är ett stort projekt som är uppdelat i flera steg. Vi har valt att börja med apparna för mobil och surfplatta, vilka är först ut med den nya designen. Designen för datorn kommer uppdateras lite längre fram.

Varför har ni gjort den här uppdateringen?

Expandera

Den nya designen är framtagen för att göra appen mer användarvänlig och för att kunna implementera nya funktioner på ett enklare sätt. Många av förändringarna bygger på feedback från er användare.

Var hittar jag informationen som fanns under flikarna Notiser, Hem och Tjänster?

Expandera

Notiser finns numer högst upp till höger under fliken Flöde, symboliserat av en ringklocka.

Hem har ersatts med den nya fliken Förening. I den nya designen kommer du direkt till din förening och där vi har samlat all information som tidigare fanns under Hem. Har du flera boenden kopplade till Boappa kan du enkelt byta förening via pilen uppe i höger hörn.

Tjänster är för tillfället borttagen men informationen om Hittamäklare och SBAB:s bolån kommer komma tillbaka i appen under hösten.

Varför har inte min feedback tagits i beaktning i denna uppdatering?

Expandera

Vi är oerhört tacksamma över all feedback och alla förslag som vi får från er användare. Vi utvecklar appen kontinuerligt med nya funktioner och ny design utifrån vad som är högst prioriterat. I samband med den här uppdateringen kommer det bli enklare för oss att snabbt implementera nya funktioner, så förhoppningsvis kommer just din efterlängtade funktion snart.

Varför måste jag logga in på nytt?

Expandera

Då alla lösenord är skyddade måste ditt lösenord uppges igen i vårt nya system. Detta är en säkerhetsåtgärd.

Jag lyckas inte logga in, vad gör jag?

Expandera

Börja med att återställa ditt lösenord på förstasidan i appen. Klicka på “Logga in” och därefter “Glömt lösenord”, då kommer du få ett mejl med instruktioner om hur du loggar in. Har du fortfarande problem, vänligen kontakta support@boappa.se

Jag har inte fått den nya designen i appen, hur gör jag?

Expandera

För att du ska ta del av den nya designen måste du uppdatera din Boappa-app i mobilen. Detta gör du genom att gå in på AppStore (iPhone) eller Google Play (Android) och söka på Boappa för att sedan välja uppdatera.

Var med och påverka.

Den nya designen är ett stort steg framåt, men vi stannar inte där. Vi fortsätter hela tiden att vidareutveckla appen baserat på era synpunkter och förslag.

Har du hittat en bugg eller vill ge tips på hur appen kan bli bättre? Det tar vi gärna emot!

Var med och påverka.