Välkommen till Brf Inverness 1

Brf Inverness 1 är en förening i Danderyd.

Brf Inverness 1

Det här är vår förening.

Brf Inverness 1 är en bostadsrättsförening som ligger i Danderyd, söder om Danderyds sjukhus. Består av 86 lägenheter. Klicka på Kontakt knappen för att komma i kontakt med styrelsen.

Det här är vår förening.

Föreningens dokument

Här finner ni publika dokument om föreningen som är relevanta för mäklare, spekulanter och övriga. Klicka för att ladda ner.

Föreningens dokument

Frågor & Svar

Svar på vanligaste frågorna

Expandera

Äger föreningen garaget?

Föreningen äger inte garaget utan det ägs av Patrizia. Vid frågor kring garaget kopplat till fakturering, hyra av parkeringsplats e dyl ska Savills Property Management kontaktas på telefon +46 8 674 03 00 eller mail bostad@savills.se.

Felanmälan skall gå till Nabo enligt nedan:
E-post: felanmalan@nabo.se
TEL: 010-288 00 26
Var vänliga och ange att felanmälan avser garaget så att kostnaden inte belastar föreningen.

Vem ska kontakta om jag behöver hjälp?

Föreningen har ett avtal med Nabo, som är vår fastighetsförvaltare. Alla frågor som rör förvaltningen av fastigheten ska i första hand vändas till Nabo via Nabos kundportal.

Länken till Nabos kundportal för ärenden:

https://portal.nabo.se/kundportal/start

Eventuella felanmälningar ska också göras till Nabo i första hand. Länken till Nabos sida för felanmälan:

https://nabo.se/felanmalan/

Observera att vid felanmälan så debiterar Nabo antingen den boende eller föreningen för felsökning och åtgärder om det inte ligger inom deras befintliga avtal med föreningen (ex att uppdatera namn på postbox). Undersök därför vad du som boende har möjlighet att göra innan felanmälan för att bespara antingen föreningen eller dig själv från onödiga kostnader.

Felanmälan av hissar till Kone kan endast göras av styrelsen med undantag för situationer då någon sitter fast. Kontakta oss via BoAppa eller på annat sätt om det är problem med någon av hissarna.

Styrelsen kan nås på styrelsen.invernesshojden@gmail.com

För vitvaror skall Electrolux kontaktas direkt, vi har förlängd garanti (5 år) på alla vitvaror. Telefonnummer och mer information ligger i Boappa under Dokument - Bopärmen.

Nyinflyttad i föreningen?

Hej!

Vad roligt att ni flyttar in i vår förening! Vi från styrelsen vill passa på att hälsa er välkomna och ge er en kort introduktion till föreningen.

Kommunikation med styrelsen och andra medlemmar i föreningen

Föreningen använder Boappa som primär kommunikationskanal. Registrera er gärna i Nabos(vår fastighetsförvaltare) portal när flyttar in i lägenheten eller kontakta styrelse på mejl. Inom två veckor kommer ni att få en inbjudan till Boappa skickad till er mejladress. Boappa kan användas både som mobilapplikation och via webbläsare. Där kan ni hitta all relevant information om föreningen, såsom stadgarna, trivselregler, viktiga dokument och annan information, samt interagera med övriga boende. Föreningen har även en hemsida som innehåller en del nyttig information:

https://boappa.se/brf-inverness-1-danderyd

Styrelsen kan nås genom chattfunktionen i Boappa alternativt på styrelsen.invernesshojden@gmail.com eller genom att klicka på "Kontakt"-knappen på hemsidan.

Om ni behöver hjälp med något
Föreningen har ett avtal med Nabo, vår fastighetsförvaltare. Alla frågor som rör förvaltningen av fastigheten bör i första hand riktas till Nabo via Nabos kundportal. Länken till Nabos kundportal för ärenden är:

https://portal.nabo.se/kundportal/start

Eventuella felanmälningar ska också göras till Nabo i första hand. Länken till Nabos sida för felanmälan är:

https://nabo.se/felanmalan/

Observera att vid felanmälan så debiterar Nabo antingen den boende eller föreningen för felsökning och åtgärder om det inte ligger inom deras befintliga avtal med föreningen (ex att uppdatera namn på postbox). Undersök därför vad du som boende har möjlighet att göra innan felanmälan för att bespara antingen föreningen eller dig själv från onödiga kostnader.

Felanmälan av hissar till Kone kan endast göras av styrelsen med undantag för situationer då någon sitter fast. Kontakta oss via BoAppa eller på annat sätt om det är problem med någon av hissarna.

Garaget

Föreningen äger inte garaget utan det ägs av Patrizia. Vid frågor kring garaget ska Savills Property Management kontaktas på telefon +46 8 674 03 00 eller mail bostad@savills.se.

Felanmälan skall gå till Nabo enligt nedan:
E-post: felanmalan@nabo.se
TEL: 010-288 00 26

Var vänliga och ange att felanmälan avser garaget så att kostnaden inte belastar föreningen.

Vi hoppas att ni kommer stortrivas!

Med vänliga hälsningar,
Styrelsen i BRF Inverness 1

Information för mäklare

Vad ingår i grundavgiften?

Vatten och värme

När gjorde ni den senaste avgiftshöjningen, med hur mycket?

15% inför 2023

Har ni någon planerad avgiftshöjning, om så är fallet när genomförs den och vad innebär den?

Nej. Oförändrade avgifter 2025.

Vem levererar bredband och TV?

Stadsnät via OpenInfra, boende tecknar eget avtal.

Vad har ni för gemensamma utrymmen?
Hobby-rum

Vad har ni gjort för större underhåll och när genomfördes det?
Inget, byggdes 2021

Har ni någon pågående större renovering?
Nej

Har ni någon planerad större renovering?
Nej

Hur ser möjligheten ut till garage/parkering? Vad är kostnaden och hur lång är eventuell kö?

Se tidigare svar på hemsidan, föreningen äger inte garaget. Kostar 1500kr/månad och finns lediga platser.

Överlåtelseavtal och upplåtelseavtal:

Överlåtelser hanteras genom Nabo Mäklarservice.
Mäklaren skickar in handlingarna genom Nabo Mäklarservice, efter granskning av Nabo lämnas ärendet över till styrelsen för besked om medlemskap genom Kundportalen.

Mäklarbild:

Vid förfrågan från mäklare skall föreningen hänvisa mäklaren till: maklarservice.nabo.se.

Mäklaren behöver ett undertecknat förmedlingsuppdrag för att få ut en mäklarbild.
Frågor utöver mäklarbild hänvisas till vårt kontaktformulär.

Kontakta styrelsen i Brf Inverness 1

Ditt namn

Ditt telefonnummer

Din mejladress

Meddelande till styrelsen