Välkommen till Brf Bohus Ängar 2

Brf Bohus Ängar 2 är en förening i Ytterby.

Brf Bohus Ängar 2

Det här är vår förening.

Varmt välkomna till Brf Bohus Ängar 2!

Här kommer du inom kort hitta relevant information gällande vår förening och andra aktuella händelser som rör vårt område.

STYRELSE
Ordförande
Christoffer Jungtell

Styrelseledamot
Ann Charlotte Lundberg

Styrelseledamot
Johan Flodin

Styrelseledamot
Jure Sosic

Styrelseledamot
Fredrik Eliasson

För att komma i kontakt med styrelsen fyller du i formuläret längst ned på sidan.
För medlemmar: Det går också bra att kontakta styrelsen via Boappas funktion "Fråga styrelsen".

Det här är vår förening.

Frågor & Svar

Vanliga frågor

Expandera

Hur gör jag en felanmälan?

Gör en felanmälan genom att maila följande mailadress: brf.bohusangar2@outlook.com
Du kan också göra en felanmälan på appen Boappa: klicka på "Förening" längst ner till höger och därefter "Felanmälan". Beskriv ditt ärende så noggrant som möjligt.

Hur gör jag en akut felanmälan?

Akuta fel är fel som kan orsaka omfattande skador på bostaden eller fastigheten om de inte åtgärdas omgående.

Om det inträffat en oförutsedd och/eller akut händelse i eller vid din bostad kontaktar du Riksbyggens journummer: 0771 - 860 860

Ange följande information:
1. Brf Bohus Ängar 2
2. Lägenhetsnummer (3-siffrigt)
3. För- och efternamn samt adress

Jag behöver anmäla ett garantiärende gällande min bostad, vem kontaktar jag?

Om du behöver anmäla ett garantiärende i din bostad gör du det enklast via Mina sidor på Hökerum byggs hemsida. Gå in på https://www.hokerumbygg-arena.vitec.net/

För att skapa ett ärende klickar du först på "Skapa serviceärende" och därefter "Felanmälan".

Jag har problem med mitt bredband/TV/telefon via Tele2, vem kontaktar jag?

Bostadsrättsföreningen har ett gruppavtal med Tele2, för allmänna frågor kring Tele2:s produkter och tjänster kontakta deras kundservice på 90 222.

Vad är bostadsrättstillägg och behöver jag ha det i min försäkring?

Bostadsrättstillägg är ett tillägg till den vanliga hemförsäkringen. Det ger dig skydd om den fasta inredningen i din bostadsrätt, som kök, badrum, väggar, golv, fönster och så vidare skulle skadas.

Vår förening har inte ett kollektivt bostadsrättstillägg och därför behöver varje hushåll teckna detta tillägg.

Hur betalar jag avgiften med autogiro?

Så här går du till väga:
1. Logga in på din internetbank, gå in under betalningar och klicka på ”Autogiro”
Sök på ”Brf Bohus Ängar 2” som betalningsmottagare
Bransch = övriga, alternativt ”välj bransch” (hos Nordea)
Bankgiro är 5659-8527

2. Välj vilket konto pengarna ska dras från och fyll i ditt personnummer (12 siffror) för att anmäla ditt medgivande

3. Din autogiroförfrågan godkänns och därefter betalas framtida fakturor via autogiro

Observera att autogiron per automatik inte behöver kicka igång när du har ansökt om autogirobetalning. Det är varje boendes ansvar att se till om nästkommande faktura ska betalas manuellt eller ej.

Kontakta styrelsen i Brf Bohus Ängar 2

Ditt namn

Ditt telefonnummer

Din mejladress

Meddelande till styrelsen